وسايل مورد نياز در بازي تنيس روي ميز

تنيس روي ميز ، كتاب آموزش تنيس روي ميز ، دانلود فيلم آموزش تنيس روي ميز ،آموزش پينگ پنگ

وسايل مورد نياز در بازي تنيس روي ميز

وسايل مورد نياز در بازي تنيس روي ميز

  ميز:

سطح روي ميز كه سطح بازي ناميده مي‌شود، بايد به صورت مستطيل بوده طول آن ۲/۷۴ متر و عرض آن ۱/۵۲۵ متر باشد. اين ميز كه در سطح افقي قرار مي‌گيرد بايد ۷۶ سانتيمتر از زمين ارتفاع داشته باشد. سطح موثر بازي كناره‌هاي عمودي ميز را در بر نخواهد گرفت.

سطح بازي مي‌تواند از هر جنسي ساخته شود با اين شرط كه وقتي يك توپ استاندارد در هر قسمت ميز از ارتفاع ۳۰ سانتيمتري رها شود به اندازه ۲۳ سانتيمتر به سمت بالا جهش داشته باشد. سطح بازي بايد داراي رنگي يكنواخت به صورت تيره و مات و بدون و بازتاب نور باشد و خط سفيد كناري به عرض ۲ سانتيمتر در امتداد طول (لبهٔ ۲/۷۴ متري) و خط سفيد انتهايي به عرض ۲ سانتيمتر در امتداد عرض (لبه ۱/۵۲۵ متري) كشيده مي‌شود. سطح بازي به وسيله يك تور عمودي به دو قسمت مساوي تقسيم مي‌شود. اين تور موازي با خطوط انتهايي و به طور يكنواخت از يك طرف ميز به طرف ديگر آن كشيده مي‌شود. در بازيهاي دو نفره، هر زمين به وسيلهٔ يك خط مياني سفيد رنگ به عرض ۳ ميليمتر به دو قسمت مساوي به نام «نيم زمين» تقسيم مي‌شود. اين خط مياني به موازات خطوط كناري كشيده خواهد شد و بايد جزئي از نيم زمين سمت راست محسوب شود.

مجموعه تور:

مجموعه تور شامل تور، ضمائم آن، پايه‌هاي مربوطه و گيره‌هايي است كه مجموعه تور را به ميز متصل مي‌كند. تور بايد به وسيلهٔ طنابي كه طرفين آن به دو پايه عمودي به ارتفاع ۲۵/۱۵ سانتيمتر بسه شده متصل شود و حد خارجي اين دو پايه نيز بايد ۲۵/۱۵ سانتيمتر خارج از خط كناري ميز باشد. بخش بالاي تور در سرتاسر طول آن بايد به ۲۵/۱۵ سانتيمتر از سطح بازي ارتفاع داشته باشد. بخش پايين تور، در سرتاسر طول آن بايد تا حد امكان به سطح بازي نزديك بوده و قسمتهاي انتهايي دو طرف تور نيز تا حد امكان نزديك و چسبيده به ميله‌هاي نگهدارنده تور باشد.

    توپ:

توپ بايد كروي شكل و قطر ان ۴۰ ميليمتر باشد. وزن توپ بايد ۷/۲ گرم باشد. جنس توپ بايد از سلولوئيد با مواد پلاستيكي مشابه و رنگ آن سفيد مات يا نارنجي مات و بدون انعكاس نور باشد. توپ داراي ضريب ارتجاعي ۰٫۹۴ بوده و در مقابل ضربه‌هاي محكمي كه قريب به ۱۸۰ كيلومتر بر ساعت سرعت به آن مي‌دهد به خوبي مقاوم مي‌باشد.

    راكت:

راكت مي‌تواند به هر شكل، اندازه و وزن مورد استفاده قرار گيرد اما تيغه (چوب) آن بايد صاف و محكم باشد. حداقل ۸۵ ٪ از ضخامت تيغه راكت (چوب راكت) بايد از چوب طبيعي باشد. يك لايه چسبانك در ميان تيغه راكت مي‌تواند به كمك مواد اليافي مانند الياف كربن، الياف شيشه، يا كاغذ فشرده، محكم و تقويت شود اما اين لايه نبايد ضخيم تر از ۵/۷ درصد كل ضخامت و يا ۵۳/۰ ميليمتر باشد (در اين محاسبه هر كدام عدد كمتري باشد در نظر گرفته مي‌شود). هر طرف تيغه يا چوب راكت كه براي ضربه زدن به توپ مورد استفاده قرار مي‌گيرد بايد از جنس لاستيك معمولي عاجدار كه عاج آنها به طرف بيرون است پوشيده شود كه در اين صورت ضخامت كل آن به انضمام چسب نبايد از ۲ ميليمتر تجاوز كند، و يا از جنس لاستيك دو لايه با عاج‌هاي به طرف داخل يا خارح بوده كه ضخامت كل آن به انضمام چسب نبايد از ۴ ميليمتر بيشتر باشد. لاستيك عاجدار معمولي عبارت است از يك لاستيك بدون منفذ از نوع طبيعي يا مصنوعي كه عاج‌هاي آن به طور يكنواخت قرار گرفته‌اند. تراكم اين عاج‌ها نبايد كمتر از ۱۰ عاج و بيشتر از ۳۰ عاج در هر سانتيمتر مربع باشد.

لاستيك دو لايه عبارت است از يك لايه اسفنج منفذدار كه با يك لايهٔ بيروني لاستيك عاجدار معمولي با ضخامت حداكثر ۲ ميليمتر پوشيده شده‌است. تيغه راكت، لايه بين آن، لايه‌هاي پوشش و يا لايه‌هاي چسب بين آن كه در قسمتي از راكت قرار داشته باشند كه ضربه‌ها با آن زده مي‌شود، بايد يكنواخت بوده و داراي ضخامت يكساني باشند. سطح رويه يك طرف راكت و يا سطح تيغه راكت كه رويه نداشته باشد، بايد به رنگ قرمز روشن و مات و طرف ديگر آن سياه باشد. عدم يكنواختي در سطح رويه راكت حتي به صورت جزئي و يا عدم يكنواختي در رنگ ان كه به دليل ضربه خوردن يا ساييدگي رخ داده باشد مجاز است مشروط بر آنكه منجر به تغيير در كل خصوصيان سطح رويه راكت نشود. در آغاز هر مسابقه و هر زمان كه در طول مسابقه، بازيكن راكتش را عوض كند بايد راكتي كه مي‌خواهد از آن استفاده كند به حريف اش و داور نشان دهد و اجازه امتحان كردنش را نيز به آنان بدهد.


شركت هاي توليد كننده محصولات تنيس روي ميز

دونيك- باترفلاي- جولا- دي اچ اس- استيگا- دراگون- آندرو-

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.