محل فرود مناسب توپ تنيس روي ميز

تنيس روي ميز ، كتاب آموزش تنيس روي ميز ، دانلود فيلم آموزش تنيس روي ميز ،آموزش پينگ پنگ

محل فرود مناسب توپ تنيس روي ميز

محل فرود مناسب توپ تنيس روي ميز

 بازيكنان و مربيان برجسته تنيس روي ميز ميدانند كه هدف از اين ورزش فقط ضربه زدن به توپ به قصد رد كردن آن از تور نيست ،بلكه يكي از مهمترين مسائل در تنيس روي ميز محل فرود مناسب توپ است . راستي تا كنون به اين امر فكر كرده ايم كه محل فرود مناسب توپ براي حريفهاي متفاوت كدام قسمتهاي از ميز است ؟

 ميدانيم كه فشار رواني در طول مسابقات سنگين،موجب ميگردد كه تمركز بازيكن بر روي نقطه فرود توپ كمتر شده و در واقع محل انتخاب شده كوچكتر بنظر آيد و فرود توپ در اين نقاط مشكل تر و با خطاي بيشتري باشد .ضمن انكه فاكتور هاي ادراكي دست، و حس بينايي بر اثر اين استرس بخوبي عمل نكرده و اين امر موجب ميگردد كه در مقابل بازيكنان قويتر ،بازيكن توپها را با ضريب ريسك كمتر ،به نقاط مركزي و مياني ميز ،ارسال نمايد و در نتيجه احتمال كسب امتيازش كمتر خواهد شد .

توجه به جابجاييهاي حريف و در نظر گرفتن و مشاهده دقيق بازي موجب خواهد شد كه بازيكن بفهمد حريف در چه مناطقي قويتر و تاكتيك غالب او و تكنيك موثرش در نقاط مختلف ،به چه ترتيب است .اين كار در طول تمرينات مداوم و در حد بسيار كمتر ، در طول مدت گرم كردن قبل از مسابقه ،صورت ميگيرد .

در يافتن اينكه حريف چگونه حركت ميكند و چگونه فكر ميكند و تاكتيك و استراتژي غالب او چگونه است، امكانپذيز نيست ،مگر اينكه مداوما بازيهاي حريف را در نظر داشته باشيم . اما فهم و دانستن موضوع يك چيز است و اجرا در مسابقات تحت فشار رواني يك مسئله ي ديگر . بايستي در تمرينات ،شرايط تمرين به گونه اي باشد كه بازيكن ،فشار رواني مسابقات را بخوبي در ك و تحمل نموده و اين امر برايش عادي باشد .

نقاط مشخص روي ميز در تمرين بايستي ،ابعاد كوچكي داشته و روند تمرينات به گ.نه اي برنامه ريزي شود كه اين نقاط مشخص ،كوچكتر شده و همزمان ميزان تناسب (آموزش تنيس روي ميز سرعت -دقت) افزايش يابد.

دقت تنها در بازيهاي سطح بالا موثر نيست و بايستي حتما با سرعت توام باشد و پس در يك روند تمريني ، همزمان با كاهش سطح نقاط فرود ،بايستي توقع افزايش سرعت را هم داشت .

مضافا اينكه فاكتورهاي ديگر مانند ،كيفيت اجراي تكنيك ،آمادگي جسماني و كسب امتياز و به معني ديگر موفق بودن در رالي را مد نظر داشت .تنوع دادن به بازي و تغيير مداوم نقاط فرود ،موجب خواهد شد كه حريف ديرتر به بازي و تكتيك شما عادت كند و شما يك برگ برنده در بازي در اختيار خواهيد داشت . دورترين نقاط انتهايي ميز ، ناحيه جيب يا آرنج بازيكنان ،و كناره هاي خطوط طولي ، هميشه ميتوانند بعنوان نقاط هدف در تمرينات انتخاب ،تا در شرايط مسابقاتي و تحت فشار رواني ،بازيكن بتواند بخوبي توپها را به اين نقاط كليدي ، با سرعت و دفت مناسب ارسال دارد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.