آرشیو دی ماه 1394

تنيس روي ميز ، كتاب آموزش تنيس روي ميز ، دانلود فيلم آموزش تنيس روي ميز ،آموزش پينگ پنگ

آموزش بك هند در تنيس روي ميز

آموزش بك هند در تنيس روي ميز

بك هند

براي تغيير وضعيت از حالت آماده، به وضعيت بك هند، بايد پاي راست را كمي به جلو آورد، زانوها را كمي خم كرد، و وزن بدن را به عقب و بر روي پاي چپ انداخت. در همين زمان، راكت را بايد از وضعيت خنثي به وضعيت بك هند تغيير داد. هر ضربه شامل سه مرحله است:

انواع ضربات در تنيس روي ميز

انواع ضربات در تنيس روي ميز

انواع ضربات

پيچ رويي يا پيچ تاپ( تاپ اسپينTOPSPIN)- با گرفتن راكت با يك زاويه حاده، و ايجاد يك حركت به سمت جلو و بالا، پيچ رويي به توپ منتقل مي شود.

چاپ (CHOP) و پوش(PUSH)- با گرفتن راكت با يك زاويه منفرجه و ايجاد يك حركت به سمت جلو و پايين، چرخش يا پيچ زيري(BACKSPIN) به توپ منتقل مي شود.

آموزش تنيس روي ميز (قسمت دوم)

آموزش پينگ پنگ (قسمت2)

منطقه هاي بازي

بر اساس فاصله خط انتهاي ميز با محلي كه به توپ ضربه زده مي شود، منطقه هاي بازي فرق مي كنند. منطقه اول در فاصله يك متري ميز، منطقه دوم در فاصله دو متري و بالاخره منطقه سوم در فاصله سه متري ميز قرار دارد. بازيكنان تهاجمي از مناطق اول و دوم به توپ ضربه مي زنند، در حاليكه بازيكنان دفاعي راحت تر هستند كه از مناطق دوم و سوم به توپ ضربه بزنند.

آموزش تنيس روي ميز (قسمت اول)

آموزش تنيس روي ميز (قسمت اول)

مقدمه

آيا مي دانيد تنيس روي ميز كه توسط بسياري از مردم بازي مي شود، در كنار فوتبال، پرطرفدارترين ورزش جهان به حساب مي آيد؟ محبوبيت تنيس روي ميز بخاطر ماهيت هيجان انگيز آن و خصوصيات حفظ سلامتي آن بر روي بدن مي باشد.

محل فرود مناسب توپ تنيس روي ميز

محل فرود مناسب توپ تنيس روي ميز

 بازيكنان و مربيان برجسته تنيس روي ميز ميدانند كه هدف از اين ورزش فقط ضربه زدن به توپ به قصد رد كردن آن از تور نيست ،بلكه يكي از مهمترين مسائل در تنيس روي ميز محل فرود مناسب توپ است . راستي تا كنون به اين امر فكر كرده ايم كه محل فرود مناسب توپ براي حريفهاي متفاوت كدام قسمتهاي از ميز است ؟